Upphandlingsmyndighetens logotyp som leder till startsidan

Kan vi strunta i optionen och upphandla på nytt?

Avtalsfråga: I ett befintligt ramavtal har vi option på en tjänst, för vissa enheter, som nu ska upphandlas i ett enskilt ramavtal.

Ska dessa enheter avropa på upphandlad option i befintligt avtal eller ska/får de avropa från kommande ramavtal?

(Jag har fortfarande möjlighet att skriva med att aktuella enheter kommer avropa från nytt ramavtal först då befintligt avtal löpt ut men det hade nog underlättat för beställaren om de kunde avropa från nytt avtal med en gång.)

Anna

Publicerad 22 november 2017

Kommentera

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt. Här kan du läsa om Upphandlingsmyndighetens policy för innehåll och personuppgifter i Frågeportalen.

Fråga oss!

Vill du hellre diskutera din fråga? Ring 08-586 217 01Mån-tors kl. 9-11.

Under juni-augusti är Frågeservices telefon öppen tisdag och torsdag klockan 9–11 och chatten är öppen måndag, onsdag och fredag klockan 9–11. Under vecka 29–32 är Frågeservice helt stängt. Våra öppettider gäller på helgfria dagar.